Banner

Hoofdgroepen

Service aanvraag

Sanmedi showroom

Neem een kijkje in onze digitale showroom en maak een afspraak met een van onze adviseurs!

Social media

Waar kan ik naar de WC?

 

Onder de aandacht:

PR+172R-ZW Sanmedi PROFILO+ douchezittingPR+172R-ZW Sanmedi PROFILO+ douchezitting
Sanmedi PROFILO+ opklapbare douchezitting met rugleuning en armleggers, hoog-laag verstelbaar, geschikt voor plaatsing aan een horizontale rail, aluminium, ZWART. Horizontale rail bijbestellen.
TL-240 TL-240
Sanmedi elektrisch in hoogte verstelbaar toilet, geschikt voor opbouw, inclusief toiletsteunen. Verstelbaar tussen 400-750 mm, inclusief Geberit inbouwreservoir, exclusief toiletpot. Ook geschikt voor douchewc, de aansluitset hiervoor apart bijbestellen Optioneel: kantelsysteem voor de toiletpot, TL-1102. Verstelbereik: -2 tot +10 graden
CPV 301 Closomat closetcombinatieCPV 301 Closomat closetcombinatie
Closomat PALMA VITA, closetcombinatie met onderdouche en föhn, staand model, WIT

 

Een praktijkvoorbeeld van hartverwarmende service waarbij Sanmedi niemand in de kou laat staan!

Langer zelfstandig thuiswonen. Een kreet die je steeds vaker hoort, maar welke de laatste tijd steeds meer ter discussie staat.
Langer thuis mogen wonen en zo zelfstandig mogelijk in het gezinsleven kunnen participeren. Dat is natuurlijk heerlijk. Niet hoeven te verhuizen omdat het huis niet geschikt is voor aanpassingen. Niet in een verpleeginstelling te hoeven gaan wonen voor betere zorg buiten je gezin om.
En dat kan uiteraard ook. 


Er komen steeds meer hulpmiddelen op de markt die goed te bedienen zijn en ook steeds meer passen in het aanwezige interieur. Producten die het ook voor de andere gezinsleden en hulpverleners makkelijker maakt en bijvoorbeeld rugklachten voorkomt en tijdsbesparing oplevert.


Sanmedi bv levert dergelijke voorzieningen in overleg en past ze aan op de wensen van de gebruiker in overleg met een ergotherapeut.
Toch zijn er situaties denkbaar waar twijfel is of langer zelfstandig wonen wel zo’n goede oplossing is. Situaties waar ook wij als leverancier en installatiespecialist steeds vaker mee geconfronteerd worden. De doelgroep mensen met een vorm van dementie.


Alleenstaanden of echtparen die er echt alleen voor staan. Geen mantelzorgers, geen kinderen of buren die ze kunnen helpen. Nog vaker kan niemand helpen, omdat het probleem niet bekend is. Deze doelgroep wil niet lastig gevonden worden en durft er niet goed vooruit te komen.

Het valt in ons bedrijf pas op wanneer er steeds vaker gebeld wordt om storingen door te geven. In de praktijk blijken het geen storingen te zijn, maar een gebruikersprobleem. Het instelling van afstandsbedieningen en thermostaten is een drempel te hoog geworden. Apparaten springen in storing en de paniek slaat toe. En wie lost het dan op? Wie is er verantwoordelijk voor het herstellen van producten die niet stuk zijn, maar waarvan de aansturing niet meer bediend kan worden door de eigenaar. En wie draagt de onkosten? De afdeling WMO van de gemeente die de voorzieningen meestal vergoed? De leverancier van het apparaat? De installateur die het heeft geplaatst? Een familielid of buurman?


Is langer zelfstandig wonen in deze situaties wel zo fijn voor de betrokken partijen? Kinderen die zich zorgen maken om hun ouders die ze niet de hele dag in de gaten kunnen houden, maar ook voor de mensen zelf is het vaak heel onplezierig om thuis te zitten. Ze zien bijna niemand meer, ze worden angstig en onzeker en krijgen niet de zorg die ze eigenlijk nodig zouden hebben. In die situaties is het misschien zelfs prettiger en beter om in een verzorgingshuis te mogen wonen. En in deze situaties zeker veiliger!


Voorbeeld uit de praktijk
Deze week werden wij gebeld door een mevrouw van bijna 80 jaar zoals ze herhaaldelijk vertelde. Ze klaagde over kou, zowel in huis als aan haar douchewc. Deze oudere dame was in het bezit van een toiletvoorziening met onderdouche en föhn om medische redenen. Destijds geplaatst in opdracht van haar gemeente, geplaatst door een installatiebedrijf, maar in een woning van woningbouwvereniging. De reden waarom ze ons belde was een telefoonnummer die ze op een stickertje had gevonden. Ze had geen enkel idee wie deze douchewc had geplaatst, wie haar contactpersonen waren bij de gemeente. Ze wist zelfs haar eigen telefoonnummer meer op te noemen. Gelukkig wist ze wel haar adres door te geven.
Bijna een hele dag zijn we in de weer geweest om te achterhalen wie er een opdracht kon geven voor de reparatie. We werden van het kastje naar de muur gestuurd en schoten er niets mee op. Uiteindelijk is een van onze monteurs heen gereden. We konden het niet over ons hart verkrijgen om mevrouw letterlijk in de kou te laten staan. En wat waren we blij met deze beslissing.


Hij heeft de ketel gereset, waardoor ze met een warm huis het weekend in kon gaan. Hij heeft het verantwoordelijke bedrijf gebeld om aan te geven dat ze een andere thermostaat moeten plaatsen met een tijdklok erin, zodat mevrouw er niet meer aan hoeft te zitten, maar wel een warm huis heeft. De douchewc was stuk door ouderdom, er is geregeld dat mevrouw op de korte termijn een nieuwe krijgt door zijn handelen.
Mevrouw was zo blij met hem en wij ook, want ook wij zijn trots zijn op onze collega. We zijn dan wel een commercieel bedrijf, maar zeker eentje met empathie.

En dat maakt het werken hier zo mooi! 


Relevante nieuwsartikelen